گزارش جلسه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران با انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران(هامبورگ) در تاریخ 4 آپریل 2015

جلسه راس ساعت 15:30 به وقت اروپای مرکزی در دفترنمایندگی هانوفر با حضور فعالین حقوق بشر :
آقایان : جهانگیر گلزار- منوچهر شفایی – علی تورج –  بهادر تهی ماسوله و خانمها : رزا خلیلی – نازنین آقا سید هاشم کدخدایی – فاطمه قادری
و دو تن از نمایندگان انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران در هامبورگ و کانون همبستگی برای حقوق بشر برای ایران آقایان پرویز مختاری و خشایار مصطفوی برگزار گردید،گزارش بیشتر در ادامه مطالب.

در ابتدای جلسه آقای منوچهر شفایی به بیان فعالیت های کانون , تعداد نمایندگی ها و کمیته ها و نیز تعداد اعضای فعال در کانون پرداختند . ایشان ضمن بیان مختصری از تاریخچه آغاز به فعالیت کانون در خصوص چارت سازمانی و تعداد اعضای هیات مدیره و نیز نحوه مدیریت , نظارت بر فعالیت بخش های مختلف کانون به توضیح فعالیت های گروه اینترنتی و فعالیت های رادیویی کانون نیز پرداختند و نیز اشاره ای به تجربیات کانون در گذشته نیز نمودند و در ادامه صحبت های ایشان آقای جهانگیر گلزار در خصوص رسالت مهم و هدف اصلی کانون که در واقع آموزش و آگاهی رسانی به انسانها از حقوق اولیه خود که در بردارنده دانش خوب زیستن و چگونه زیستن می باشد صحبت نمودند.
در ادامه آقای خشایار مصطفوی به نمایندگی از انجمن حقوق بشر و دموکراسی برای ایران در هامبورگ تاریخچه شروع فعالیت های خود را از سال 2010 همزمان با جنبش سبز ایران در هامبورگ اعلام نمودند. ایشان ضمن توضیحاتی در خصوص چگونگی شکل گیری این انجمن متذکر شدند که در واقع سیاست انجمن از اوایل سال 2013 تا به امروز منجر به فعالیت های متعدد شده است که تمرکز اصلی آن بر مسئله اعدام در ایران – ساخت فیلم و عکس – اعتراضات مدنی و نیز تماس با نماینده های آلمان – سفر به اتحادیه اروپا و تماس رو در رو با نماینده های اتحادیه اروپا و نیز گزارش در خصوص اتفاقات ایران و درخواست کمک در زمینه نقض حقوق بشر در ایران بوده است .
برگزاری سمینار با حضور آقایان دستمالچی و شریعتمداری در خصوص منشور حقوق شهروندی تنظیم شده در دولت آقای روحانی از دیگر فعالیت های این انجمن بوده است .
و نیز یکی دیگر از فعالیت ها کمک به پناهندگان ایرانی در شهر هامبورگ با همکاری وکلای همکار می باشد.
آقای مصطفوی ضمن بیان توضیحاتی از چارت سازمانی و وضعیت اداره انجمن از نحوه مدیریت و چارت سازمانی کانون دفاع از حقوق بشر تمجید نموده و درخواست ارائه راهکارها و تجربیات کانون را داشتند .
در ادامه آقای پرویز مختاری ضمن معرفی کانون همبستگی حقوق بشر برای ایران و نیز توضیحاتی در خصوص اساسنامه این کانون اشاره نمودند که هر دوی این گروههای ذکر شده همکاری تنگاتنگی با هم داشته و در واقع اعضای هر دو گروه در تعامل خاصی با هم همکاری می کنند. ایشان در خصوص چارت سازمانی کانون و نیز نحوه آموزش و اداره و نظارت اجرایی سوالهایی نمودند و آقایان شفایی و گلزار به تفصیل در خصوص سوالات ایشان پاسخهایی نیز دادند .
در خاتمه مقرر شد آقایان مصطفوی و مختاری با سایر اعضای انجمن یادشده مشورت نموده و در خصوص ادامه همکاری و چگونگی تعاملات هر دو گروه در جلسات بعدی تصمیم گیری خواهند نمود.
آقای شفایی در انتها متذکر شدند که کانون دفاع از حقوق بشر در ایران آمادگی خود را جهت همکاری های بشر دوستانه اعم از آموزش اعضای گروه مقابل جهت نحوه اداره انجمن و یا قرار دادن امکانات اینترنتی و یا رادیویی و یا آموزشی و یا سایر امکانات دیگر از قبیل همکاری اعضا در تمام عرصه های مختلف به صورتی کاملا مستقل اعلام نمودند .
جلسه راس ساعت 18:00 پایان یافت .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.