گزارش تصویری میز کتاب نمایندگی زاکسن آنهالت

 

روز پنجشنبه پنجم سپتامبر 2013 به مناسبت کشتار هزاران زندانی دربند در سال 1367 بدستور جلادان رژیم اسلامی ایران ونقض بارز کنواسیون منع کشتار جمعی ، میز کتابی در شهر هاله از ایالت ساکسن آنهالت آلمان برگزار شد .

1


شهر هاله با بیش از 250 هزار نفر جمعیت ، یکی از بزرگترین شهرهای ایالت ساکسن آنهالت میباشد . مارکت پلاتز ، مرکز شهر و پر رفت و آمد ترین منطقه شهر میباشد

 

همکاران نمایندگی ایالت ساکسن آنهالت که با هماهنگی پلیس شهر و بعد از چندین روز رایزنی اجازه برپایی میز کتاب در این منطقه را گرفته بودند در این روز از ساعت 13 تا 15 با پرپایی میز کتاب ، یاد و خاطره کشته شدگان را گرامی داشتند

 

برگزارکنندگان با پخش اطلاعیه های کانون به زبان آلمانی و ایرانی به رهگذران و توضیح در مورد فجایع انسانی که در ایران اتفاق افتاده و می افتد سعی در بالا بردن آگاهی آنان از اتفاقات سال 67 را داشتند .

 

استقبال خوب مردم این شهر که با کنجکاوی و علاقه فراوان ، سعی در کسب اطلاعات از شرایط حاکم برایران داشتند ، موجب شد برگزار کنندگان با انرژی و هبجان زیاد در صدد راهنمایی آنان برآیند .

 

عکس العمل بازدید کنندگان از میز کتاب بسیار متفاوت و جالب بود ، مقایسه شرایط  سیاسی در ایران و آلمان و فضای بسته و خفقان در ایران ، نداشتن آزادی در انتخاب احزاب و ادیان ، همچنین زندان ، شکنجه و اعدام مخالفین در ایران ، مباحثی بود که  برای بازدید کنندگان جالب و قابل بحث بود و تاثر آنان را بدنبال داشت .

 

در عین حال خانمی مسن با مراجعه به یکی از برگزار کننده ها و اعتراض به برپایی این میز کتاب اعتقاد داشت ، این مشکلات باید توسط مردم ایران و در کشور خودشان حل شود ولی آیا این دوستان و همفکرانشان در شرایطی مشابه قرار داشته اند تا به عمق فجایع پی ببرند ؟

 

ایرانیان ساکن هاله نیز با حضور در محل برپایی میز کتاب ، حمایت خود را از برگزار کنندگان اعلام داشته و اعمال جنایتکارانه حکومت ضد بشری ایران را محکوم کردند .

 

و در نهایت بعد از دو ساعت تلاش دوستان برگزار کننده ، سرانجام در ساعت 17 این برنامه به پایان رسید  .

 

برگزار کنندگان : بیژن  سامانی – آیدا سامانی – رضا محرابی – رامین توکل – سجاد صداقت – سعید حقیقت بین

 

تهیه گزارش : رامین توکل

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.