گزارش تصویری میز اعتراضی اعضای نمایندگی سوئیس در روز شنبه 21 ماه مای 2016

روز شنبه 21 ماه می 2016 میز کتابی از طرف کانون دفاع از حقوق بشر ایران (نمایندگی سوییس) برای اصلاع رسانی عموم درباره آزار و اذیت و سلب حقوق عادی شهروندی از مسیحیان و نو کیشان مسیحی در ایران در شهر زوریخ برگزار گردید.

برگزارکنندگان این میز کتاب خانم سیما حب وطن و آقایان نیما حسابیان،رضا امیری،وحید بردانی،منصور سیفی و نادر زندی که از فعالین و اعضای کانون در نمایندگی سوییس می باشند.

در این رویداد که در محله Stauffacher شهر زوریخ و به مدت 2 ساعت به طول کشید اعلامیه های به زبان آلمانی و به عنوان دزد ایمان و اصلاعاتی به صورت شفاهی به زبانهای آلمانی،فارسی و انگلیسی به رهگذران درباره آزار و اذیت سیستماتیک دولتی جمهوری اسلامی بر جامعه مسیحی داخل کشور و تبعیض و تعقیب قضایی این اقلیت مذهبی توزیع و ارائه گردید که با استفبال خوب و تحسین برانگیز بسیاری از بازدیدکنندگان روبرو گردید.

اعلامیه میز کتاب 21 ماه می‎

مسیحیان در ایران

دزد ایمان

بسیاری از ایرانیان مجذوب و شیفته مسیحیت شده اند ولی برای حاکمان در ایران ارتداد از اسلام جرمی سنگین بوده که می توان با مجازات مرگ پاسخ داده شود. ماموران امنیتی نظام کلیساههای خانگی و پنهان پروتستان و نوکیشان را مانند خاری در چشم خود می پندارند بدین ترتیب است که دینی پنهان برای آن دسته از ایرانیانی که خواهان تغییر و تحول هستند شکل می گیرد. بر اساس شاخص جهانی آزار و اذیت سازمان  Open Doors ایران در میان 10 کشور نخست دنیا از لحاظ ممنوعیت آزادی و تعقیب قضایی برای مسیحیان قرار دارد.

در سالهای گذشته، جمهوری اسلامی به خصوص در ایام نزدیک به اعیاد مسیحیان و کریسمس موجی از بازداشتها و دستگیری های گسترده را برنامه ریزی و انجام داده است. بر طبق گزارشها هدف این بازداشت ها مسیحیانی هستند که فعالیتهای خود را افزایش داده اند. در اعلامیه های رسمی دولتی آنها را را با عناوینی چون ” مسیحیان صهیونیست” و جنبشی فاسد که از طرف ایالات متحده و کشورهای غربی حمایت می شوند یاد می کنند و این چنین است که نماد فرهنگی تهاجم دشمن عینیت می یابد. بازداشت شدگان نو کیشانی هستند که تلاش برای بشارت و دعوت دیگران به مسیحیت نموده اند.

بر طبق گزارش سازمان حقوق بشری Middle East Concern در تاریخ 25 دسامبر 2014 نیروهای امنیتی در حمله ای به یک کلیسای خانگی در شهر رودهن، غرب تهران 9 مسیحی را بازداشت کردند، به محل نامعلومی منتقل کرده و از آنها بازجویی کرده اند. در تاریخ 26 دسامبر 2014 منزل کشیش ویکتور بت تمارز در تهران در زمان برگزاری مراسم عید کریسمس توسط مامورین مورد بازرسی و تفتیش قرار گرفت،15 نفر دستگیر و بازجویی شده و کشیش بت تمارز را به زندان ننگین اوین منتقل می نمایند.

به طور معمول حملات و یورش های ماموران و نیروهای امنیتی نظام برای جلوگیری از هرگونه تحریک احساس و ظن قربانیان نسبت به احتمال حمله با سرعت و دقت بالایی صورت می گیرند. از سوی دیگر در تابستان سال 2015 در شهر شیراز بر طبق شهادت و گواهی ساکنین محل مامورین دست به تهاجم خشونت آمیز و وحشیانه ای می زنند. 15 مامور لباس شخصی به مراسم غسل تمعید حمله کرده،کتابها، بروشورها را از بین برده و با بدرفتاری و خشونت شرکت کنندگان در مراسم را وادار به سوار شدن به ماشینهای نظامی خود می کنند. منابع متعدد و متفاوتی از خشونت و بی رحمی در زمان بازجویی ها از نو کیشان خبر داده با زمان بازداشتهای طولانی .

تهیه گزارش : نیما حسابیان

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.