گزارش تصویری تظاهرات در اعتراض به حضور نمايندگان کارگری جمهوری اسلامی ايران در اجلاس سازمان جهانی کار در مورخ 6 يونی 2016

گزارش تظاهرات در اعتراض به حضور نمايندگان کارگری جمهوری اسلامی ايران در اجلاس سازمان جهانی کار ( O.L.I )

اين تظاهرات در مورخ ۶ يونی۲۰۱۶ در شهر ژنو روبروی سازمان ملل از ساعت ۱۳ الی ۱۵ برگزار شد . دراين تظاهرات سازمانها و تشکلهای مختلفی برای رساندن صدای اعتراض خود به گوش مسئولين جمهوری اسلامی ايران که تحت هيئتی به همراه علی ربيعی وزير وزارت کار جمهوری اسلامی ايران نيز در آن جلسات حضور داشت با استقبال پر شوری روبرو شد که تعداد معترضان به بيش از ۲۰۰ نفر میرسيد . در اين تظاهرات سازمانها و تشکلها به طور مستقل بيانيه های خود را به زبانهای فارسی ­ آلمانی و فرانسوی قرائت کردند و خواستار لغو مجازات فعالين کارگری شدند و خواستار بهبود وضعيت معيشتی ­ دستمزد و تمامی حقوق کارگران طبق اعلاميه جهانی حقوق بشر ماده ۲۳ ­ برای مثال بند ۴ ­ هر شخصی حق دارد که برای حفاظت از منابع خود اتحاديه صنفی تشکيل دهد و يا به اتحاديههای صنفی بپيوندد .

در اين تظاهرات فعالين حقوق بشر نمايندگی سويس نيز حضور به عمل آوردند و به نشانه اعتراض عکسهای بعضی از فعالين کارگری را از جمله جعفر عظيم زاده شاهرخ زمانی و ديگر زندانيان را که در زندانهای جمهوری اسلامی به سر ميبرند را در دست گرفتند. شرکت کنندگان ۱ ­ليدا شهابی ۲ ­رضا اميری ۳ ­هادی زارع ۴ ­مهدی برنو ۵ ­ منصور سيفی ۶ ­احسان زندی ۷ ­ محمد جواد کاظمی ميرکی ۸ ­نيما حسابيان ۹­ وحيد بردانی ۱۰ ­فريبرز شفاعتی .

همچنين از طرف کانون دفاع حقوق بشردر ايران نمايندگی  سوئيس بيانيه ای به زبان فارسی توسط آقای  رضا اميری به نمايندگی  از طرف کانون دفاع از حقوق بشر در ايران نمايندگی  سوئيس قرائت شد.

با گراميداشت روز جهانی کارگر و با ياد عزيزان و هم رزمان اسير و در بندمان به ويژه خانم نرگس محمدی فعّال حقوق بشر و جعفر عظيم زده فعال کارگری و آقای محمد صديق کبودوند فعال حقوق بشر و روزنامه نگار که اين روزها در سلولهای مختلف جای جای ايران در جفا و شکنجه بسر ميبرند وحکومت جمهوری اسلامی با بی توجهی هر چه بيشتر و فشار بر فعالين حقوق بشر دست به نقض هر چه تمامتر حقوق بشر ميزند.

ما اعضائ و فعالين حقوق بشر در نمايندگی سوئيس کانون دفاع از حقوق بشر در ايران و به نمايندگی از سوی ساير همکارانمان در کشورهای مختلف امروز در مقابل سازمان ملل در شهر ژنو تجمع اعتراضی به نقض حقوق بشر در ايران از طرف حاکميت ديکتاتور هم صدا با ساير آزاديخواهان و ايران دوستان صدای اعتراض خود را به گوش مسئولين و مسببين اين جنايت و به گوش جهانيان ميرسانيم و يک صدا فرياد میزنيم .

ما اعتراض داريم به ،به نقض حقوق کارگران و زحمت کشان و بازداشت فعالان کارگری در دولت روحانی

ما اعتراض داريم به، نقض حقوق معلمين و بازداشت فعالين فرهنگی در دولت روحانی

اعتراض داريم به، افزايش اعدامها و ادعای رفرم ، در دولت روحانی

اعتراض داريم به، افزايش سرکوب اختناق و صدور احکام ّضد بشری اعدام

اعتراض داريم به تبعيد و بازداشتهای گسترده در ايران

اعتراض داريم به، اعدام و شلاق زدنهای خيابانی در دولت روحانی

اعتراض داريم، به سياستها ی جمهوری اسلامی در قبال زندانيان سياسی و جامعه ايران

اعتراض داريم به ادامه تفکيک جنسيتی در ادارات و دانش گاه و اماکن در دولت روحانی

اعتراض داريم به احکام زن ستيزانه در دولت روحانی

اعتراض داريم به نقض آشکار حقوق بشر در ايران و حرمت و کرامت انسانی در جامعه

ما اعتراض داريم به نقض حقوق ساير اديان به ويزِه نوکيشان مسيحی بهائيان اقليتهای سنی مذهب عرفان حلقه و دراويش ساير عقيدها در دولت روحانی

ما خواهان آزادی بی قيد و شرط زندانيان سياسی عقيدتی و بر رعايت کليه اصول اعلاميه جهانی حقوق بشر در محاکمات زندانيان پافشاری میکنيم

ما خواستار آزادی فعالان حقوق بشر و فعالان صنفی و زندانيان سياسی ،خانم نرگس محمدی عبدل فتاح سلطانی جعفر عظيم زاده فعال کارگری محمدا سيف زاده محمد صديق کبودوند و ديگر فعالان در بند هستيم.

با توجه به اينکه تعرض افسار گسيخته جمهوری اسلامی به حقوق تمام طبقات اجتماعی از جمله کارگران روز به روز شدت میگيرد تا آنجايی که جان دو تن از شريفترين اين قشر زحمت کش را میگيرد ستار بهشتی و شاهرخ زمانی . ستار در زير شکنجه به دست ماموران ضحاک جان شيرين خود را در راه آزادی وطن ميدهد و ميشود نماد کارگری و خاری در چشم اين حکومت که با شنيدن نام ستار و مادرش لرزه بر اندامشان ميفتد ،شاهرخ زمانی ديگر فعال کارگری که به خاطر تلاش برای احقاق حق کارگران زحمتکش که خود از آنها بود در سلولهای جمهوری اسلامی جان خود را از دست داد ،ما ضمن انزجار از اين شيوه عملکرد جمهوری اسلامی آزادی هر چه سريعتر جعفر عظيمزاده ، فعال کارگری را در اولويت درخواستهايمان میدانيم.

ما در اين حرکت اعتراضی هم دلی و همدردی و پشتيبانی خويش را از روزنامه نگاران،وبلاگ نويسان خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات نيز اعلام ميداريم.

ما ضمن اعلام نگرانی از شرايط ناا امن و افزايش فشارهای روز افزون بر جامعه دگر انديشان و مدافعان حقوق بشر در ايران ،توجه جامعه جهانی نهادهای بين المللی آقای احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد شما شنوندگان و بينندگان عزيز را به اين مشکلات جلب نموده و خواستار آن هستيم که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در رابطه با ايران ضمن اولويت دادن به مشکلات مدافعان حقوق بشر به خصوص آزار و تعقيب آنان از سوی حکومت ،از تمامی راهکارها و اختيارات لازم برای پايان دادن به اين روند استفاده نمايد.

تهيه گزارش:  هادی زارع

کانون دفاع از حقوق بشر در ايران

نمايندگی  سوئيس

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.