ویدئو کلیپ حکایتی غمگین و دردناک از زلزله کرمانشاه

بار دیگر حکایتی غمگین و دردناک از زلزله میگویم ،
بعد از حادثه مرگبار زلزله های رودبار، بندرعباس، بم ، اذربایجان و …
اینک واقعیت تلخی دوباره برای مردم سرزمینم تکرار میشود :

روز یکشنبه 21 آبان ماه 1396 خورشیدی، ساعت 21:48 دقیقه زلزله ای شدید با قدرت 7.3 ریشتر در استان کرمانشاه به وقوع پیوست که منجر به خرابیها و کشته شدن بیش از صدها تن از هم وطنانمان شده است .
عجیب است که با این همه زلزله های مهیب به همراه ویرانیهای بی شمار ، مرگ و میر بسیار و آوارگی مردم ، مسئولین دولت جمهوری اسلامی ایران هنوز هیچ طرح و برنامه ای برای ایمن سازی ساختمانها و مدیریت مقابله با بحران ، برای حفظ جان مردم به صورت جدی مورد توجه قرار نداده اند.ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
ماده ۲۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر
حق خوراک و مسکن و مراقبتهای طبی و خدمات لازم اجتماعی برای همه است و در مواردی که به عللی خارج از اراده انسان وسایل امرار معاش او از بین رفته باشد از شرایط آبرومندانه زندگی باید برخوردارگردد.
بند 12 از اصل ۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :
به پی‌ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت دلالت دارد .
اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران : دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایتهای مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند.
اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :
داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران :
بند۱ // تأمین نیازهای اساسی: مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه.
ما فعالان حقوق بشر با عنایت به حقوق ذاتی انسان ها براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
ضمن اعتراض رسمی به عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران برای عدم توجه به نحوه ساخت و سازها و همچنین بی توجهی کامل در تدارک مایحتاج مردم مصیبت دیده، خواهان رسیدگی سریع به این حادثه بوده ، وخواستار توجه مسئولانه به (مقاوم سازی ساختمان ها و مدیریت مقابله با بحران) میباشیم .