کلیپ صوتی و تصویری گرامیداشت روز جهانی حمایت از حقوق حیوانات (۴ اکتبر) ترویج فرهنگ حیوان دوستی

ز جمله موضوعاتی که امروزه توجه دولت ها و سازمان های بین المللی و همچنین علاقمندان به حفظ محیط زیست را معطوف خود داشته است، رعایت حقوق
حیوانات و حفظ گونه های مختلف آنان است. روز جهانی حقوق حیوانات  در سال ۱۹۳۱ در کنوانسیون زیست شناسان در فلورانس و به منظور شناساندن گونه‌های در خطر انقراض در نظر گرفته شد. چهارم اکتبر به این دلیل برای چنین روزی انتخاب شد که روز عید مقدّس سنت فرانسیس اسیسی قدّیس حامی حیوانات بود.
روز جهانی حقوق حیوانات در حال حاضر فراتر از یک جشن مسیحی است و توسط دوستداران حیوانات از همه اعتقادات، ملیت‌ها و نگرش‌ها جشن گرفته می‌شود.
حیوانات در حال انقراض روز به روز بیشتر می شوند و این موضوع بسیار ناراحت کننده است و متاسفانه با وجود جریمه ها و پیگردهای قانونی مبنی بر عدم شکار حیوانات محلی، خیلی از گونه های جانوران، پرندگان و ماهی ها، به علت شکار بی رویه در معرض انقراض هستند.فراموش نکنیم که علاوه بر غیر قانونی بودن شکار در بعضی مناطق و فصل های سال، این کار چه آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست و طبیعت نیز وارد میکند.دانستن حق مردم است و به تبع باید به نقش آگاه سازی افکار عمومی و نهادینه کردن موضوع حفاظت از محیط زیست در فرهنگ عامه توجه خاصی مبذول داشت کما اینکه ایجاد تعاملی سازنده بین دولت و نهادهای متولی حفظ محیط زیست با مردم و کارگزاران اقتصادی ضروری است.
کاری از کارگروه رسانه کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
تهیه و تدوین : ملیکا احمدی سبزواری
نویسنده : علی احمدی ملک_ رزا جهان بین
گوینده : علیرضا جهان بین _ ایراندخت کیا